Sayfa: 1 2 [3] 4 5
  Yazdır  
Gönderen Konu: KOLAY BIÇAK YAPIMI  (Okunma Sayısı 19825 defa)
Mergup Özkan
Üye

Mesaj Sayısı: 452



« Yanıtla #30 : Eylül 12, 2010, 00:30:29 »

Bak bunlarda "Alt Yapi" icin önemli Kaynak sayilir...

Ben gecenlerde restore kayidi araken bir Isvicreli restorasyoncuda bu resimleri buldum.
Belki isine yariyabilir...

Selam ve saygilarla

Mergup


* 09653c.jpg (68.56 KB, 800x456 - Görüntüleme: 352 kez.)

* 09653c (1).jpg (68.56 KB, 800x456 - Görüntüleme: 295 kez.)

* 09653d.jpg (43.53 KB, 800x306 - Görüntüleme: 340 kez.)

* 09653e.jpg (76.19 KB, 800x575 - Görüntüleme: 356 kez.)
Logged

'' Bu bıçağı kıl mübarek ey kerim-i la-yezal,
Sahibine verme ya Rab ömrü oldukça zeval,
Bıçak elde gerek dilde sübhan, Kadem bastı bu cihan...''
Abdurrahman Doğan
Üye

Mesaj Sayısı: 163



WWW
« Yanıtla #31 : Eylül 12, 2010, 21:12:54 »

kabza sırtlarını değil namlu sırtlarını sordum denem yaptım ayrı parcada sırt bandı ve kanal için kesit şekli


* S7301041.JPG (107.62 KB, 500x375 - Görüntüleme: 386 kez.)
Logged
Berke Boyacı
Üye

Mesaj Sayısı: 112


« Yanıtla #32 : Eylül 17, 2010, 23:23:37 »

Bekir bey profillerim elime ulaştı sizin yeni anlatımınızı bekliyorum. Yayınlamanıza ne kadar kaldı acaba ?
Logged
Bekir Çankırı
Üye

Mesaj Sayısı: 502



WWW
« Yanıtla #33 : Eylül 18, 2010, 11:59:01 »

Üçüncü  bölümün çizimleri bitmek  üzere  Berke .  Biir  iki  gün  daha  sabır . Cheesy
Logged

"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/
Bekir Çankırı
Üye

Mesaj Sayısı: 502



WWW
« Yanıtla #34 : Eylül 19, 2010, 20:49:45 »

 Hadi  üçün cü  bölüme  başlayalım : Namlunun  her  iki  yüzüne  aynı  işlemleri  tekrarlayıp henüz  keskin  olmayan bir  kesici  ağızı  eğeleyerek  oluşturun .



eğenin  çelik  üzerinde bıraktığı  izler diş  kalınlığı ve diş aralığı ( HATVE ) ile  doğru  orantılıdır. Kalın  dişli eğeler ( 1 ) hızlı  talaş  kaldırır  ve  derin izler  bırakır. Diş kalınlığı  ve  hatve küçüldükce daha az  talaş  kaldırır  ama  daha az çizgili  daha temiz  yüzey çıkarır . İstediğiniz  formu  elde ettikten  sonra en  ince  eğe  hatvesine kadar  sırayla eğeleyerek  zımparadan önceki  en az  çizgili  yüzeyi  elde etmelisiniz .



Bu  işlemlerin sonunda  artık  ağız  açısı  açılmış zımpara ile perdaha  hazır  temiz  bir  taslağınız  var .



KABZA  TAKMAK :
A- )  Kabzalık  ahşabınızın  çeliğin kuyruk  bölümü  ile  öpüşen  yüzünü  düz bir zemine ( mermer - cam ) yapıştırdığınız  zımparaya  sürterek  tüm  pürüzlerini  düzeltin .



B -) Düzelttiğiniz  yüzeye 2-3  küçük  damla  japon  yapıştırıcı damlatarak çeliğe  yapıştırın .



Kuyruktaki  deliklerden eksenleyip  ahşabı  delin  ( 3 mm )



Diğer  yüzünede  aynı  işlemleri  yaparak  ahşabı  yapıştırıp  aynı  eksenlerden delin




Ağaç  törpüsü veya  kalın dişli eğe ile  önce kabzadaki çelik  kuyruğun profiline  kadar indirin.



Keskin köşeleri  kabaca pahlayıp ince tesviye  ve zımparaya hazırlayın



Kalan köşeleride önce  daha ince  eğe sonra da  zımpara  şeridi ile  yumuşatıp  tesviye  edin .işlemi  her  seferinde  daha  ince  zımpara  kullanarak  tekrarlayın .



henüz  perçinlenmemiş  kabzası ve henüz  kesici ağzı  açılmamış  namlusuyla  bıçağınızın  son  hali .



şimdi  küçük  bir çekiçle dikkatlice tıklayıp kabzayı  yapıştırdığınız  yerden  kurtarın .



« Son Düzenleme: Eylül 20, 2010, 10:21:46 Gönderen: Bekir Çankırı » Logged

"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/
Emre Kipmen
Moderatör
Üye

Mesaj Sayısı: 456



WWW
« Yanıtla #35 : Eylül 19, 2010, 23:08:56 »

Bekir Bey, çizimleriniz ve anlatımınız için kutlarım, gerçekten harika...  Bravo!

Tek bir konuda küçük bir düzeltme girişimi yapayım: İlk aşap parçasını deldikten sonra söküp iki ahşabı bıçak olmadan birbirine tutturup en ön taraflarını birebir aynı yaptıktan sonra delikleri delersek kabza parçalarının en ön taraflarının birbirine denk gelmeme, aynı noktada olmama ihtimalini sıfırlamış oluruz. Hem bu şekilde iki ahsap parçasının ön taraflarını eğimli veya yuvarlak yapsak da iki parça birbirine denk olacaktır, hata şansı olmayacaktır...

Çok güzel gidiyor, tamamen başucu kaynağı olmakta çalışmanız. Çok önemli bir ilk Türkiyede yaptığınız...
Logged

Bekir Çankırı
Üye

Mesaj Sayısı: 502



WWW
« Yanıtla #36 : Eylül 20, 2010, 10:14:25 »

Küçük  ama önemli  bir  ayrıntı  ustam  katkın  için teşekkür  ederim . Bravo!
Logged

"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/
Berke Boyacı
Üye

Mesaj Sayısı: 112


« Yanıtla #37 : Eylül 20, 2010, 20:28:33 »

Bekir bey çok çok teşekkür ederim ama kafama bir soru takıldı. Hem emre abinin hemde senin konunu okudum ama taşlama konusunda biraz sıkıntım var. Elimde yarı bitmiş bir bıçak var ama ben nereye kadar bitirildiğini anlayamadım. taşlama yapılmışmı yoksa daha fazla inceltilmesi gereklimi. Eğer değilse daha sonra bu kalınlığı nasıl yok edebiliriz bıçak sertlettikten sonra? Kafamda böyle bir soru var...



[IMG=http://img339.imageshack.us/img339/2389/21788647.png]http://[/img]



Uploaded with ImageShack.us
Logged
Sancar Özer
Üye

Mesaj Sayısı: 825


« Yanıtla #38 : Eylül 20, 2010, 20:44:06 »

Benim de bir sorum olacak. Tarif ettiğiniz bıçak yapım yönteminde ısıl işlem olmayacak zannederim. Şu halde bıçağın sertliğini nasıl sağlıyoruz? Halihazırda önceden tavlanmış bir çelikle çalışıyorsak o zaman üzerinde, hele de makina kullanmadan elle talaşlı işlem yapmak çok zor olmaz mı?
Logged

"Hoşça bak zâtına ki zübde-i âlemsin sen
 Merdüm-i dîde-i ekvân olan âdemsin sen "

Şeyh Galip
Bekir Çankırı
Üye

Mesaj Sayısı: 502



WWW
« Yanıtla #39 : Eylül 20, 2010, 20:58:29 »

Sanırım  kesici  ağızın bilenmesinden  sözediyorsun  Berke  .  Fotoğraflarda  çok  net  değil ama  senin bıçağın   kesici  ağızının   yukarıdaki - 1 -  no'lu  çizimdeki  henüz  kesmeyen  kesici  ağız   haline  gelmesine  biraz  daha var  . iki  yan  yüzün  kesici  ağızda  tek  bir  çizgi   halinde   birleşmesine  kadar  eğelemeye  devam  et. sertleştirmeden  önce  bütün  bu  kaba talaşlı  işlemleri  ve  eğe izi   kalmayacak  kadar  zımpara  perdahını  bitirmelisin .  Sertleştikten sonra  bir tek  zımpara  ile  ince  perdah  ve  yine  zımpara  ile  ağzın bilenmesi işlemi  kalmalı .
Logged

"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/
Berke Boyacı
Üye

Mesaj Sayısı: 112


« Yanıtla #40 : Eylül 20, 2010, 21:00:04 »

Çok teşekkürler Bravo! Umarım elime yüzüme bulaştırmam Sad
Logged
Bekir Çankırı
Üye

Mesaj Sayısı: 502



WWW
« Yanıtla #41 : Eylül 20, 2010, 21:28:10 »

Çok teşekkürler Bravo! Umarım elime yüzüme bulaştırmam Sad

bu  cevabını  bir  kenara  kaydet  Berke .  bitirdiğinde avucundaki   bıçağa  bakarak   bu  işi  ben mi  yaptım  ?  diyeceksin
Logged

"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/
Bekir Çankırı
Üye

Mesaj Sayısı: 502



WWW
« Yanıtla #42 : Eylül 20, 2010, 21:34:53 »

Benim de bir sorum olacak. Tarif ettiğiniz bıçak yapım yönteminde ısıl işlem olmayacak zannederim. Şu halde bıçağın sertliğini nasıl sağlıyoruz? Halihazırda önceden tavlanmış bir çelikle çalışıyorsak o zaman üzerinde, hele de makina kullanmadan elle talaşlı işlem yapmak çok zor olmaz mı?

Isıl  işlem  şimdilik  yok  Sancar  bey . susuz  çelikle  çalışıyoruz . Ama  en  son  ayna  perdahtan önceki  işlemimiz  su  verme  olacak . çizimde  verdiğimiz  takımlar da  çeliği  şekillendirmek  için yeterli .
Logged

"Kendimi kendim yetirdim, kendim ettim kendimi... 
Kendime kendim gerekse; bula, kendim kendimi..."                          
PİRİ REİS

http://bekircankiri.blogspot.com/
Sancar Özer
Üye

Mesaj Sayısı: 825


« Yanıtla #43 : Eylül 20, 2010, 21:55:51 »

Teşekkürler Bekir bey.
Logged

"Hoşça bak zâtına ki zübde-i âlemsin sen
 Merdüm-i dîde-i ekvân olan âdemsin sen "

Şeyh Galip
Berke Boyacı
Üye

Mesaj Sayısı: 112


« Yanıtla #44 : Eylül 21, 2010, 22:31:47 »

Benim bir sorum daha var bekir bey. Profili çıkartırken stunlu matkabımız olmadığında normal matkapla yapabileceğimiz söylenmişti. Normal matkaptan kastınız şu delinecek şeye baskı uyguladığınızda ucu yaylanarak baskıyı hafifleten matkaplardanmı.
Logged
Sayfa: 1 2 [3] 4 5
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Her Hakkı Saklıdır © 2007-2014 cebehane.com
Powered by SMF 1.1.17 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Theme DarkVista modified for CebehaneForum